Соціально-психологічний тренінг "Сила духу"-2010

Соціально-психологічний тренінг з оперативними черговими служби екстреного виклику "112"

Соціально-психологічний тренінг «Сила духу» 4 березня 2010 року провели на базі служби «112» регіонального ГУ МНС співробітники науково-дослідної лабораторії екстремальної та кризової психології НУЦЗУ, Світлана Лєбєдєва, Ігор Поляков і Людмила Гонтаренко. Двадцять один «надзвичайний» диспетчер разом із екстремальними психологами та науковцями Національного вишу МНС гартували свою силу духу аби удосконалити та розвинути свої професійно-важливі якості.

За словами Світлани Лєбєдєвої, вперше тренінг «Сила духу» було впроваджено у 2007 році на прохання начальника відділу реагування на НС, координацій дій, зв’язку та автоматизації управління рятувальних сил ГУ МНС України в Харківській області. Тоді 25 оперативних чергових служби пройшли цей тренінг.

У 2010-му програма тренінгу дещо змінилася і була направлена на розвиток професійно-важливих якостей, вдосконалення психічних функції особистості диспетчера, отримання практичних навичок протистояння професійним стресам, покращення професійної та особистісної комунікації та оптимізацію професійної діяльності молодих фахівців. Досвідчений екстремальний психолог стверджує, що єдина в Україні служба екстреного виклику ”112”, яка працює на базі служби ”101” ГУ МНС в Харківській області, набуває обертів у своєму розвитку та удосконалюється. Особливо у період підготовки нашої держави до Євро-2012. Тому керівництво служби «112» знову звернулося до фахівців лабораторії Національного університету МНС з проханням провести «Силу духу». Головна мета тренінгу направлена на формування психологічної стійкості, на розвиток особистої професійної комунікації саме оперативного чергового служби ”112”.

Після проведення тренінгу двадцять один фахівець чергово-диспетчерської служби екстренного виклику ”112” ГУ МНС України в Харківській області отримав відповідне свідоцтво. Шляхи щодо удосконалення розвитку служби ”112” працівниками Національного університету цивільного захисту України дуже співзвучні підготовці країни, і Харкова зокрема, до проведення Чемпіонату Євро – 2012.

Розробники профтренінгу «Сила духу» дуже скурпульозно розпитували операторів зв’язку і про кількість дзвонків за добу, і про суть проблем, із якими звертаються громадяни, і про емоційне навантаження на диспетчера після зміни. Співробітники оперативного зв’язку розповіли, що телефонні співбесіди бувають найрізноманітнішими і навіть дуже неочікуваними – від уточнення, чи дійсно служба ”112” існує в Харкові, до промов людей із проханням додзвонитися в інші служби, наприклад у „швидку допомогу”. Всі учасники тренінгу знайшли повне порозуміння, тому що у всіх країнах Європи існують такі служби, їхня ефективність доведена, та спираються вони на взаємодопомогу між усіма установами, які надають допомогу людям.

 

Дзвінки громадян на «112» диспетчери ідентифікують за характером надзвичайної події та визначають відповідну рятувальну службу, яка зможе найефективніше допомогти у тому чи іншому випадку. При цьому громадянин у режимі конференц–зв’язку спілкується одночасно з операторами основних підрозділів екстреного реагування, що дозволяє поставити додаткові запитання щодо надзвичайної події.. Наприклад, якщо громадянин повідомляє про пожежу, оператор «швидкої» може відразу ж уточнити, чи є постраждалі і чи потрібна медична допомога. Харківський досвід проведення професійних тренінгів із екстремальними психологами буде впроваджуватись та розповсюджуватиметься всіма регіонами країни. Фахівці науково-дослідної лабораторії екстремальної та кризової психології Національного університету цивільного захисту України напоготові провести комплекс психо-тренінгових вправ із майбутніми працівниками служби порятунку та екстреного виклику аби оперативні чергові набули досвіду та навичок у спілкуванні із абонентами, як у повсякденних, так і в нестандартних службових ситуаціях. Українські ЗМІ, з посиланням на керівництво МНС України, пишуть, що до проведення фінальної частини Чемпіонату Європи з футболу 2012 року Україні вдасться не лише виконати вимогу УЄФА й забезпечити роботу служби “112” у містах проведення футбольних матчів, але й створити цю систему по всій Україні.

 

МНС планує одразу побудувати систему 5-го покоління, що передбачає визначення місця, звідки відбувається виклик, включає комплекс заходів і систему взаємодії між міліцією, рятувальниками, швидкою допомогою, операторами мобільного зв’язку, дає змогу оперативно приймати рішення і стежити за розвитком ситуації. За даними МНС, найбільша кількість дзвінків надходить на номер “03” (швидка допомога) – 42%, близько 25% – на номер “02” (міліція), близько 17% – на номер “04” (служба газу), і 13% – на номер “01” (пожежно-рятувальна служба МНС). Вартість створення в Україні системи екстреного виклику “112” оцінюється в 650 мільйонів гривень.

Також можна переглянути